اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/11/28

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا افزایش یافته اما در آستانه دومین کاهش هفتگی قرار دارد. داده های اقتصادی ایالات متحده در مورد افزایش تورم چشم انداز کاهش قریب الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو را مختل کرده است.
قیمت هر اونس طلا با ۰.۴۶ درصد افزایش به دلار و ۵۹ سنت در سال ۲۰۱۳ رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۴۶ درصد افزایش به ۲۰۲۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.
شاخص دلار افزایش یافته و بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا نیز در حال افزایش است. این امر تمایل به خرید طلا را کاهش می دهد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می دهد که شاخص قیمت تولیدکننده در اینجا بیش از حد انتظار در ژانویه افزایش یافت. قیمت مصرف کننده نیز بیش از حد انتظار افزایش یافت.
اگرچه طلا همیشه به عنوان یک پشتیبان مطمئن در برابر تورم توصیف می شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه های نگهداری این فلز گرانبها را به عنوان یک سرمایه بدون بازده افزایش می دهد و میل به خرید را کاهش می دهد.
تحلیلگران انتظار دارند قیمت طلا به بالای ۲۰۰۰ دلار افزایش یابد، زیرا انتظار نمی رود فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه مارس کاهش دهد.
احتمال اینکه معامله گران کاهش نرخ ها را از ژوئن آغاز کنند اکنون ۷۳ درصد است.
رافائل باستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، پنجشنبه گفت که این بانک به زمان بیشتری برای بررسی چشم انداز کاهش نرخ بهره نیاز دارد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۲.۲۸ درصد افزایش به ۲۳.۴۸ دلار و پلاتین ۰.۹۸ درصد افزایش یافت و به ۹۰۹.۶۳ دلار رسید.
انتهای پیام/۲۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا