اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/11/30

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا در نخستین ساعات معاملات روز دوشنبه در آسیا بالای ۲۰۰۰ دلار باقی ماند. اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می دهد که تورم در این کشور بالاتر از حد انتظار است، بنابراین بازارهای مالی از کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو ناامید شده اند و انتظار می رود این روند از ژوئن آغاز شود.
قیمت طلا امروز با ۰.۴۱ درصد افزایش به دلار و ۹۲ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۰۳۳ دلار و ۲۰ سنت رسید.
شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده در ژانویه ۰.۳ درصد افزایش یافت، در حالی که در دسامبر ۰.۱ درصد کاهش داشت. این عدد بیشترین افزایش را از آگوست ۲۰۲۳ نشان می دهد.

بازارها انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ بهره را در سال جاری کاهش دهد، اما زمان آن مشخص نیست. تاخیر در کاهش نرخ بر قیمت طلا تاثیر می گذارد و هزینه ذخیره سازی این فلز گرانبها را به عنوان یک سرمایه گذاری غیر سودآور افزایش می دهد.
بانک مرکزی چین تصمیم خود در مورد نرخ بهره را روز سه شنبه منتشر خواهد کرد و انتظار نمی رود هیچ تغییری در سیاست ها ایجاد شود. سرمایه گذاران همچنین شاهد تحولات مربوط به محرک های مالی جدید از سوی مقامات چینی در ماه های آینده هستند.
از سوی دیگر تنش ها در خاورمیانه ادامه دارد و ممکن است تقاضا برای خرید طلا به عنوان پناهگاه امن را افزایش دهد و قیمت آن را افزایش دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره امروز با ۱.۳۲ درصد کاهش به ۲۳.۱۷ دلار و پلاتین ۰.۳۲ درصد کاهش یافت و به ۹۰۶.۷۶ دلار رسید.
انتهای پیام/۲۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا