اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/12/02

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا برای پنجمین روز متوالی افزایش یافت و در حدود ۲۰۳۰ دلار معامله شد. قیمت طلا دیروز به بالاترین سطح خود در یک هفته گذشته رسید. معامله گران منتظر جزئیات جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو هستند که قرار است امروز منتشر شود و سرنخ های بیشتری در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد. این دستورالعمل ها شاخص دلار را تعیین می کند و جهت وجوه غیرانتفاعی مانند طلا را تعیین می کند.

قیمت هر اونس طلا با ۰.۲۶ افزایش به ۲۰۲۹ دلار و ۶۰ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۲۰۴۱ دلار و ۴۰ سنت رسید.

در همین حال، احتمال شروع روند کاهش نرخ بهره از اواسط سال ۲۰۲۴، ارزش دلار را پایین نگه داشته و قیمت طلا را بالاتر برده است. افزایش ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر می کند.

علاوه بر این، تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و گسترش جنگ بین روسیه و اوکراین نیز از قیمت طلا به عنوان پناهگاه امن حمایت می‌کند. تعدادی از این عوامل حمایتی باعث شد طلا به بالاترین ارزش خود در هفته گذشته برسد.

اکنون بازارها انتظار دارند که فدرال رزرو در ماه ژوئن نرخ بهره را ۲۵ واحد کاهش دهد که بر ارزش دلار تأثیر می گذارد و از قیمت طلا حمایت می کند.

اما سرمایه گذاران همچنان نگران تشدید تنش ها در خاورمیانه در بحبوحه حملات مداوم یمن به کشتی هایی هستند که به سمت فلسطین اشغالی می روند.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۲۳.۱۹ دلار و پلاتین با ۰.۳۲ درصد افزایش به ۹۰۸.۲۸ دلار رسید.

انتهای پیام/۳۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا