اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/12/07

قیمت نفت روز دوشنبه با افزایش ارزش دلار کاهش یافت، اما افزایش تنش ها در خاورمیانه به حمایت از قیمت این فلز گرانبهای امن ادامه داد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۲۰۳۳ دلار و ۸۱ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با کاهش ۰.۳۳ درصدی به ۲۰۴۲ دلار و ۷۰ سنت رسید.
قوی‌تر شدن دلار قیمت طلا را کاهش داده است، اما نگرانی‌ها در مورد تنش‌های ژئوپلیتیکی باعث شده است که تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک دارایی سرمایه‌گذاری امن همچنان بالا بماند.

احتمال تعویق کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به دلیل بالا بودن شاخص تورم، قیمت دلار را بالا نگه می دارد و بر قیمت طلا تاثیر می گذارد. افزایش ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهان گرانتر می کند.
تمرکز فعالان بازار اکنون معطوف به شاخص هزینه مصرف شخصی، محبوب ترین شاخص فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره است که قرار است روز سه شنبه منتشر شود.
کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو هفته گذشته گفت که هیچ عجله ای برای کاهش نرخ بهره وجود ندارد و این اتفاق قبل از ژوئن رخ نخواهد داد.
احتمال اینکه بازارها برای اولین بار در ماه ژوئن نرخ بهره را کاهش دهند اکنون ۶۸ درصد است. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۵۶ درصد کاهش به ۲۳.۶۰ دلار و پلاتین ۰.۵۴ درصد کاهش یافت و به ۸۹۷.۷۰ دلار رسید.
انتهای پیام/۴۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا