اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/12/09

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه تغییر چندانی نداشت و سرمایه گذاران منتظر اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا در هفته جاری هستند.
قیمت طلا امروز با ۰.۰۴ درصد افزایش به ۲۰۳۱ دلار و ۲۲ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۱۹ درصد کاهش به ۲۰۴۰ دلار و ۳۰ سنت رسید.
شاخص دلار کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهان ارزانتر کرده است.
تحلیلگران انتظار دارند که ادامه تورم بالا در ایالات متحده بر بازار طلا فشار بیاورد، اما قیمت این فلز گرانبها بالاتر از مرز ۲۰۰۰ دلار باقی خواهد ماند که با خریدهای سنگین بانک های مرکزی حمایت می شود.

به نظر نمی رسد که مقامات فدرال رزرو آمریکا سیاست نرخ بهره را تغییر دهند، اما به گفته تحلیلگران، در صورت اجرایی شدن کاهش نرخ در سه ماهه چهارم سال جاری، قیمت طلا به رکورد بالایی خواهد رسید.
حداقل ۱۰ نفر از مقامات فدرال رزرو قرار است در این هفته سخنرانی کنند و روز پنجشنبه شاهد انتشار شاخص مخارج مصرف شخصی، محبوب ترین معیار بانک برای تعیین سیاست های پولی خواهیم بود.
سیاستگذاران فدرال رزرو همگی موافق هستند که عجله ای برای کاهش نرخ بهره وجود ندارد. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه نگهداری طلا به عنوان یک دارایی غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
در سوی دیگر جهان، چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده طلا، واردات این فلز گرانبها را از طریق هنگ کنگ در ژانویه افزایش داد و به بالاترین سطح از اواسط سال ۲۰۱۸ رسید.
قیمت نقره با ۰.۳۶ درصد کاهش به ۲۲.۶۸ دلار و قیمت پلاتین ۰.۲۹ درصد کاهش یافت و به ۸۸۸.۸۴ دلار رسید.
انتهای پیام/۴۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا