اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/12/15

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، به دلیل افزایش احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن، قیمت طلا روز دوشنبه افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در سه ماه گذشته رسید.
قیمت طلا در ساعت ۱۹ به وقت گرینویچ با ۱.۴ درصد افزایش به ۲۱۱۳ دلار و ۲۸ سنت رسید که بالاترین رقم از ۴ دسامبر بود.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۴ درصد کاهش به دلار و ۵۲ سنت در سال ۲۰۱۱ رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با کاهش ۰.۳۱ درصدی به دلار و ۷۰ سنت ۲۰۱۹ رسید.
در هفته گذشته پس از انتشار اطلاعاتی درباره تولید ضعیف کارخانه ها در آمریکا و کاهش فشار قیمت ها، قیمت طلا بیش از ۵۰ دلار افزایش یافت.

تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا می تواند حتی بیشتر از این عدد افزایش یابد. بازارها اکنون ۶۶ درصد شانس دارند که فدرال رزرو در ماه ژوئن نرخ بهره را کاهش دهد. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های نگهداری طلا به عنوان یک دارایی غیر سودده و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
سیاست فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره برای مهار تورم، ارزش دلار و بازده اوراق خزانه داری را نیز افزایش داده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی گرانتر کرده است.
انجمن بازار طلای لندن اعلام کرد که شاخص قیمت طلای لندن در روز دوشنبه به ۲۰۹۸ دلار و ۵ سنت رسید. این رکورد ۲۰۷۸ دلاری قبلی را که در ۲۸ دسامبر ثبت شده بود، شکست.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۰۴ درصد افزایش به ۲۴.۰۰ دلار رسید و پلاتین با ۰.۷۲ درصد کاهش به ۸۹۲.۶۳ دلار رسید.
انتهای پیام/۵۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا