اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/12/21

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا در آسیا در نخستین ساعات معاملات روز دوشنبه به ۲۲۰۰ دلار رسید و سپس اندکی کاهش یافت. افزایش احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری از قیمت این فلز گرانبها حمایت کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۲۱۷۸ دلار و ۵۲ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۰۴ کاهش به ۲۱۸۴ دلار و ۷۰ سنت رسید.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هفته گذشته اعلام کرد که اقتصاد ایالات متحده سالم است و سیاست گذاران تقریباً در مورد نرخ تورم مطمئن هستند و می توانند نرخ بهره را کاهش دهند. بازارها اکنون ۷۰ درصد شانس دارند که فدرال رزرو برای اولین بار در اواسط ژوئن نرخ بهره را کاهش دهد.

وزارت کار ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که در ماه فوریه ۲۷۵۰۰۰ شغل در این کشور اضافه شده است که بیش از حد انتظار بوده است. از سوی دیگر، نرخ بیکاری نیز به ۳.۹ درصد افزایش یافت در حالی که این نرخ در ژانویه ۳.۷ درصد بود. این بالاترین ارزش در دو سال گذشته است. این اطلاعات پیچیده احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه ژوئن را افزایش داده است.

گزارش تورم روز شنبه چین نیز نشان داد که مصرف در این کشور به سطح عادی بازگشته است. علائم افزایش تقاضای داخلی در چین منجر به افزایش قیمت طلا در ماه فوریه در این کشور، بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان شد.

اداره ملی آمار چین روز جمعه اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف کننده این کشور در ماه فوریه نسبت به سال گذشته ۰.۷ درصد افزایش یافته است. در ژانویه این مقدار ۰.۸ بود. شاخص قیمت تولیدکننده در چین در ماه فوریه نسبت به سال قبل ۲.۷ درصد کاهش یافت.

معامله گران طلا در حال حاضر منتظر انتشار شاخص قیمت مصرف کننده و خرده فروشی ایالات متحده در ماه فوریه هستند تا مسیر کاهش نرخ را بیشتر روشن کنند.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۲۸ درصد کاهش به ۲۴.۴۸ دلار رسید و پلاتین با ۰.۹ درصد افزایش به ۹۱۶.۲۷ دلار رسید.

انتهای پیام/۶۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا