اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/12/22

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز سه شنبه تقریبا ثابت ماند. معامله گران محتاط هستند زیرا قیمت این فلز گرانبها قبل از انتشار اطلاعات قیمت مصرف کننده ایالات متحده به بالاترین حد خود می رسد و منتظر راهنمایی بیشتر از سوی فدرال رزرو در مورد سیاست نرخ بهره هستند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۲۱۷۷ دلار و ۹۵ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۲۱ درصد کاهش به ۲۱۸۴ دلار رسید.
دلار در روز سه‌شنبه تقریباً بدون تغییر بود، اما ین به بالاترین سطح یک ماهه رسید که می‌تواند منعکس‌کننده خروج احتمالی بانک ژاپن از نرخ‌های بهره منفی در اوایل هفته آینده باشد.

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا قرار است امروز منتشر شود. پیش بینی می شود این شاخص ماهانه ۰.۴ درصد و سالانه ۳.۱ درصد افزایش یابد. تورم اصلی در آمریکا ۰.۳ درصد افزایش می یابد.
داده های اقتصادی اضافی ایالات متحده، از جمله خرده فروشی، شاخص قیمت تولید کننده و تقاضا برای بیمه بیکاری در آن کشور نیز روز پنجشنبه منتشر خواهد شد.
اطلاعات منتشر شده در هفته گذشته حاکی از آن است که بازار کار در ایالات متحده آرام شده است. جروم پاور، رئیس فدرال رزرو این کشور نیز اعلام کرده است که تا آغاز روند کاهش نرخ بهره فاصله زیادی ندارند.
معامله گران اکنون ۷۰ درصد شانس دارند که نرخ بهره برای اولین بار در ماه ژوئن ۲۵ واحد کاهش یابد.
کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه نگهداری طلا به عنوان یک دارایی غیر سودآور و افزایش تقاضا برای آن می شود.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۲۴.۶۸ دلار رسید و پلاتین با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۹۳۴.۸۶ دلار رسید.
انتهای پیام/۶۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا