اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/12/23

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز چهارشنبه تقریبا ثابت ماند، اما روز سه شنبه شدیدترین کاهش خود را در ماه گذشته به ثبت رساند. گزارش‌ها از تورم بالا در ایالات متحده باعث افزایش بازده اوراق قرضه دولتی این کشور شده و امیدها به کاهش زودهنگام نرخ بهره را کمرنگ کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۲۱۵۷ دلار و ۹۸ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۰۳ کاهش به ۲۱۶۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.
قیمت های مصرف کننده در ایالات متحده در ماه فوریه به دلیل افزایش هزینه های بنزین و مسکن افزایش یافت که نشان دهنده ادامه تورم بالا در آن کشور است.

شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه فوریه ۰.۴ درصد افزایش یافت، شاخصی که در ۱۲ ماه منتهی به فوریه ۳.۲ درصد افزایش یافت. در ژانویه این مقدار ۳.۱ درصد بود.
قیمت طلا در روز سه شنبه ۱.۱ درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش روزانه قیمت این فلز گرانبها از ۱۳ فوریه تاکنون است.
احتمال اینکه بازارها نرخ بهره را حداقل ۲۵ واحد در ماه ژوئن کاهش دهند اکنون ۶۸ درصد است. این احتمال در روز سه شنبه و قبل از انتشار داده های اقتصادی آمریکا ۷۲ درصد بود.
کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
گزارش تورم بالا در ایالات متحده باعث افزایش علاقه به اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری این کشور و ارزش دلار شده است. به این ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران می شود.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۱۸ درصد کاهش به ۲۴.۳۵ دلار و پلاتین ۰.۰۸ درصد کاهش یافت و به ۹۲۴.۶۶ دلار رسید.
انتهای پیام/۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا