اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/12/26

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز شنبه تغییر محسوسی نداشت اما در آستانه اولین کاهش هفتگی خود در ماه گذشته قرار دارد. پس از انتشار داده های اقتصادی این کشور که حاکی از افزایش تورم بود، سرمایه گذاران انتظارات خود را برای کاهش نرخ بهره آمریکا کاهش دادند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۹ درصد کاهش به ۲۱۵۵ دلار و ۹۰ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۲۸ درصد کاهش به ۲۱۶۱ دلار و ۵۰ سنت رسید.
اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان داد که قیمت مصرف کننده در این کشور در ماه فوریه بیش از حد انتظار افزایش یافت و قیمت تولیدکننده نیز افزایش یافت و نرخ تورم در این کشور را بالاتر از هدف بانک مرکزی نگه داشت.
انتظار می رود سیاست گذاران ایالات متحده برای مدت طولانی تری سیاست های پولی فشرده را حفظ کنند.

تحلیلگران معتقدند اگرچه طلا نرخ بهره بالا را نمی پسندد، اما اگر دلیل افزایش نرخ سود افزایش تورم باشد، طبیعتا تمایل مردم به خرید طلا افزایش می یابد.
تورم بالاتر از حد انتظار فشار را بر فدرال رزرو برای حفظ نرخ بهره افزایش داده است که بر قیمت طلا تأثیر می گذارد. از سوی دیگر همواره از طلا به عنوان پوششی مطمئن در برابر تورم بالا یاد می شود.
معامله گران همچنان انتظار دارند کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن آغاز شود، اما این احتمال از ۷۲ درصد در هفته گذشته به ۵۹ درصد کاهش یافته است.
دلار برای بزرگترین افزایش هفتگی خود از اواسط ژانویه آماده است، که باعث می‌شود خرید طلا برای دارندگان سایر ارزها گران‌تر شود.
تحلیلگران بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس انتظار دارند میانگین قیمت طلا در سال جاری بین ۲۰۹۰ تا ۲۱۸۰ دلار باشد و تا پایان سال به ۲۳۰۰ دلار برسد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۱.۲۸ درصد افزایش به ۲۵.۳۸ دلار و پلاتین با ۱.۲۴ درصد افزایش به ۹۳۸.۸۹ دلار رسید.
انتهای پیام/۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا