اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/12/28

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا روز دوشنبه در نتیجه افزایش ارزش دلار و در حالی که سرمایه گذاران منتظر تصمیم سیاست گذاران بانک های مرکزی بزرگ جهان از جمله فدرال رزرو آمریکا بودند، کاهش یافت.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۰ درصد کاهش به ۲۱۴۷ دلار و ۳۴ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۵۶ درصد کاهش به ۲۱۴۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.
انتظار می رود فدرال رزرو در پایان نشست دو روزه خود در روز چهارشنبه نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد بدون تغییر نگه دارد. این احتمال وجود دارد که نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا برای مدت طولانی به دلیل تورم بالا در بخش مصرف کننده و تولید کننده بالا باقی بماند.

احتمال کاهش نرخ بهره توسط دلالان در ماه ژوئن اکنون ۵۶ درصد است. افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی غیر سودآور افزایش می دهد و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد.
داده‌های اقتصادی ایالات متحده هفته گذشته نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده در این کشور در ماه فوریه افزایش یافت و قیمت‌های تولیدکننده نیز به دلیل افزایش هزینه‌های کالاهایی مانند بنزین و مواد غذایی بیش از حد انتظار افزایش یافت.
تحلیلگران انتظار دارند که ارزش دلار و بازده خزانه داری ایالات متحده کاهش یابد زیرا فدرال رزرو رویکرد سیاست پولی ضعیف تری را اتخاذ می کند و قیمت طلا تا حد پیش بینی ۲۲۰۰ دلار پشتیبانی می شود.
ارزش دلار دو هفته است که در بالاترین سطح خود باقی مانده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران کرده است.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۵۹ درصد کاهش به ۲۵.۲۳ دلار و پلاتین ۱.۰۱ درصد کاهش یافت و به ۹۲۹.۴۱ دلار رسید.

انتهای پیام/۲۲+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا