اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/01/22

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز چهارشنبه ثابت ماند و در رکورد روز گذشته باقی ماند. احتمال افزایش نرخ تورم در ایالات متحده و تنش‌های ژئوپلیتیکی مداوم، تمایل به این فلز گرانبها را به عنوان پناهگاه امن افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۴۶ درصد افزایش به ۲۳۷۳ دلار و ۲۰ سنت رسید.

تحلیلگران بر این باورند که عوامل معمولی که بر قیمت طلا تأثیر می گذارد تغییر کرده است. تنش های ژئوپلیتیکی، خرید بالای طلا توسط بانک های مرکزی در بازارهای نوظهور، بی ثباتی در بازار ارز چین و احتمال افزایش تورم در ایالات متحده در حال حاضر عوامل اصلی افزایش قیمت طلا هستند.

نظرسنجی رویترز نشان می دهد که انتظار می رود گزارش تورم امروز ایالات متحده افزایش ۳.۴ درصدی شاخص قیمت مصرف کننده را نسبت به سال گذشته نشان دهد.

در صورت افزایش مجدد نرخ تورم، شروع روند کاهش نرخ بهره احتمالا دوباره به تعویق خواهد افتاد. پس از انتشار یک گزارش شغلی در ایالات متحده که بهتر از حد انتظار بود، زمان کاهش نرخ بهره از ژوئن تا ژوئیه به تعویق افتاد. افزایش نرخ بهره باعث افزایش هزینه نگهداری طلا به عنوان یک دارایی غیر سودآور و کاهش علاقه به خرید آن می شود.

بازارها همچنین منتظر جزئیات نشست ماه مارس فدرال رزرو هستند که قرار است امروز منتشر شود. فدرال رزرو در ماه گذشته نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد ثابت نگه داشت و گفت انتظار دارد تا پایان سال جاری نرخ بهره را ۰.۷۵ درصد کاهش دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۷۵ درصد افزایش به ۲۸.۲۰ دلار و پلاتین با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۹۸۲.۱۴ دلار رسید.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا