اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/01/27

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا روز دوشنبه تثبیت شد و به رکورد روز گذشته نزدیک شد. سرمایه‌گذاران همچنان بر درگیری‌ها در خاورمیانه متمرکز هستند که به خرید امن طلا کمک کرده است.

قیمت طلا امروز با ۰.۵۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۹۸ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۱۱ کاهش به ۲۳۷۱ دلار و ۴۰ سنت رسید.

محبوبیت طلا به عنوان یک سرمایه گذاری مالی به دلیل ترکیبی از ریسک های ژئوپلیتیکی و چشم انداز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نیمه دوم سال جاری افزایش یافته است. با توجه به توانایی طلا برای افزایش قیمت در شرایط مختلف بازار در سال ۲۰۲۴، به نظر می رسد این فلز گرانبها به یک دارایی همه جانبه تبدیل شده است.

قیمت طلا دیروز به بیش از ۲۴۰۰ دلار رسید و از ابتدای سال ۱۴ درصد افزایش یافته است. خریدهای سنگین توسط بانک های مرکزی و تمایل به فلز گرانبها به عنوان پناهگاه امن در میان خطرات ژئوپلیتیکی مداوم، از قیمت آن حمایت کرده است.

سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستان، علی رغم داده های جدید اقتصادی آمریکا که بازار کار این کشور را بهبود می بخشد و تورم بالا، گفت که در سال جاری چندین مرحله کاهش نرخ بهره وجود خواهد داشت.

کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

در بین سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۲۸.۲۹ دلار رسید و پلاتین با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۹۷۲.۷۵ دلار رسید.

انتهای پیام/۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا