اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/01/28

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا در نخستین ساعات معاملات روز سه شنبه در آسیا افزایش یافت. تمایل به خرید این فلز گرانبها به دلیل تشدید تنش ها در خاورمیانه و با وجود افزایش ارزش دلار و بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا افزایش یافته است. افزایش شدیدتر از حد انتظار در خرده فروشی ایالات متحده در ماه مارس، احتمال تاخیر در کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری را افزایش داده است.
قیمت طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۲۳۸۶ دلار و ۳۲ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۶۹ درصد افزایش به ۲۳۹۹ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به نظر می رسد این افزایش قیمت طلا بیشتر مربوط به تنش های ژئوپلیتیکی و اعلامیه های نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی برای تلافی حمله موشکی ایران به خاک این رژیم باشد.
حمله ایران در ساعات پایانی شنبه اولین حمله یک کشور دیگر به خاک رژیم صهیونیستی در سه دهه اخیر بود که نگرانی از گسترش درگیری های منطقه ای را افزایش داد.
خبر افزایش شدیدتر از حد انتظار خرده فروشی در آمریکا در ماه مارس ۰.۲ به ارزش دلار افزود و بازدهی اوراق قرضه دولتی این کشور نیز به بالاترین حد خود در ۵ ماه گذشته رسید.
اکنون بازار انتظار دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را دو بار به میزان ۲۵ واحد پایه کاهش دهد، در حالی که پیش از این انتظار می رفت سه کاهش نرخ بهره را کاهش دهد.
برخی بر این باورند که کاهش تنش های ژئوپلیتیکی قیمت طلا را در کوتاه مدت به ۲۲۰۰ دلار کاهش می دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۲۸.۷۹ دلار رسید و پلاتین با ۰.۳۶ درصد کاهش به ۹۷۰.۲۹ دلار رسید.
انتهای پیام/۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا