اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/03

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از بلومبرگ، پس از کاهش تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و کاهش تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان پناهگاه امن، قیمت طلا در نخستین ساعات معاملات در آسیا کاهش یافت. سرمایه گذاران منتظر داده های اقتصادی آمریکا هستند که می تواند چشم انداز سیاست پولی این کشور را تعیین کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد کاهش به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۹۸ درصد کاهش به ۲۳۹۰ دلار و ۱۰ سنت رسید.
قیمت طلا پس از پنج هفته افزایش متوالی به زیر ۲۳۷۷ دلار سقوط کرد که طولانی ترین افزایش قیمت در سال گذشته را به خود اختصاص داد. قیمت طلا در این مدت به رکورد جدیدی رسید.

علاوه بر تنش ها در خاورمیانه، معامله گران بر داده های اقتصادی ایالات متحده نیز تمرکز کرده اند. انتظار می رود شاخص هزینه های شخصی ایالات متحده در ماه گذشته ۲.۶ درصد افزایش داشته باشد، در حالی که در فوریه ۲.۵ درصد بود. این امر احتمال تاخیر در کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا را افزایش می دهد که می تواند بر قیمت طلا تاثیر بگذارد.
افزایش نرخ بهره باعث افزایش هزینه نگهداری طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و کاهش تمایل به خرید آن می شود.
قیمت طلا از ابتدای سال تاکنون ۱۵ درصد افزایش یافته است که دلیل آن خریدهای سنگین بانک های مرکزی و افزایش تقاضا از آسیا به ویژه چین بوده است. با وجود افزایش ارزش دلار و بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا، قیمت طلا افزایش یافته است. عواملی که معمولاً از افزایش قیمت این فلز گرانبها جلوگیری می کند.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۱.۴۲ درصد کاهش به ۲۸.۷۲ دلار رسید و پلاتین با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۹۳۶.۲۶ دلار رسید.
انتهای پیام/۳۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا