اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/07

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا در اولین ساعات معاملات روز جمعه بالاتر از سطح حمایتی ۲۳۰۰ دلار بود. ارزش دلار آمریکا و اوراق قرضه دولتی این کشور پس از گزارش افزایش تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول سال جاری افزایش یافت. این امر احتمال تاخیر در کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری را کاهش می دهد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۲۳۳۰ دلار و ۷ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۲۳۴۵ دلار و ۵۰ سنت رسید.
افزایش نرخ تورم در ایالات متحده بار دیگر ترس از افزایش نرخ بهره را افزایش داده است. افزایش نرخ بهره هزینه های ذخیره سازی طلا را به عنوان سرمایه غیر سودآور افزایش می دهد و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد.

سرمایه گذاران در حال حاضر بر شاخص هزینه مصرف کننده مارس متمرکز شده اند که امروز منتشر می شود و سرنخ های بیشتری در مورد سیاست پولی ایالات متحده و قیمت طلا ارائه می دهد. هر گونه تغییر در این شاخص باعث می شود تا معامله گران انتظارات خود را در مورد زمان کاهش نرخ تغییر دهند. بازارهای مالی در حال حاضر این فرض را دارند که اولین کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر انجام شود.
داده های تورم در ایالات متحده تا حد زیادی بر چشم انداز نرخ بهره فدرال رزرو پیش از نشست بعدی آن در اول ماه مه تأثیر خواهد گذاشت. انتظار می رود فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را در محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ نگه دارد.
چشم‌انداز قیمت طلا در کوتاه‌مدت بی‌ثبات است، زیرا تقاضا برای این فلز گرانبهای امن ضعیف شده است زیرا نگرانی‌ها در مورد تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه کاهش یافته است. علاوه بر این، سیاست گذاران فدرال رزرو به دلیل افزایش فشارهای تورمی، نیازی به کاهش نرخ بهره ندارند.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۵۳ درصد افزایش به ۲۷.۷۸ دلار و پلاتین با ۰.۳۹ درصد افزایش به ۹۲۲.۴۰ دلار رسید.
انتهای پیام/۴۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا