اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/18

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا در نخستین ساعات معاملات روز سه شنبه افزایش یافت. چشم انداز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری و افزایش تقاضا برای طلای امن به دنبال عدم اطمینان در مورد آتش بس غزه، از قیمت طلا حمایت کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۲۴ دلار رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۰۳ کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۸۰ سنت رسید.
اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا به کاهش نرخ بهره در آینده اشاره دارد که می تواند تا حدی قیمت طلا را افزایش دهد.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک روز دوشنبه گفت که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را برای آینده قابل پیش بینی کاهش خواهد داد. او تاریخ دقیقی را ذکر نکرد اما گفت که اقتصاد آمریکا به تعادل بهتری رسیده است.
معامله گران ۶۴ درصد احتمال دارد که فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش دهد. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های نگهداری طلا به عنوان یک دارایی غیر سودده و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
تحلیلگران بر این باورند که نگرانی ها در مورد شکست مذاکرات آتش بس در غزه نیز به افزایش قیمت طلا کمک کرده است.
سرمایه گذاران نیز از نزدیک تحولات خاورمیانه را دنبال می کنند. روز دوشنبه، حماس با پیشنهاد آتش‌بس غزه موافقت کرد، اما رژیم اسرائیل حمله به رفح را آغاز کرد و گفت که این توافق نیازهای آن را برآورده نمی‌کند. مذاکرات درباره آتش بس همچنان ادامه دارد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۷.۵۹ دلار رسید و پلاتین با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۹۶۴.۳۷ دلار رسید.
انتهای پیام/۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا