اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/19

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز چهارشنبه اندکی افزایش یافت. افزایش تنش ها در خاورمیانه از قیمت طلا حمایت کرده است، اما تمرکز اصلی سرمایه گذاران بر کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری است.
قیمت هر اونس طلا با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۲۳۱۷ دلار و ۹ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۱۱ کاهش به ۲۳۲۱ دلار و ۶۰ سنت رسید.
رژیم صهیونیستی با حمله به رفح در جنوب غزه، مذاکرات آتش بس با حماس را پیچیده کرده است. به این ترتیب میل به خرید طلا به عنوان پشتیبان مطمئن افزایش می یابد.

از سوی دیگر، افزایش احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری به دنبال انتشار آمار ضعیف اشتغال در این کشور، از قیمت طلا حمایت کرده است. این خبر همچنین باعث کاهش ارزش دلار شده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است.
طلا بیش از ۱۰۰ دلار زیر اوج خود در آوریل معامله می شود، زمانی که تهدید جنگ بین اسرائیل و ایران باعث افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها شد.
ارزش دلار تقریبا ثابت مانده و مانع از افزایش بیشتر قیمت طلا شده است. بازارها منتظر راهنمایی بیشتر در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو هستند.
بسیاری از مقامات فدرال رزرو گفتند که این بانک در حال بررسی کاهش نرخ بهره در سال جاری است اما به داده های قانع کننده تری در مورد تورم نیاز دارد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره ۲۷.۵۵ دلار ثابت بود و پلاتین ۰.۰۹ درصد کاهش یافت و به ۹۷۷.۷۲ دلار رسید.
انتهای پیام/۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا