اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/25

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه در حالی افزایش یافت که بازار بر گزارش تورم این هفته آمریکا متمرکز شده است که ممکن است مسیر سیاست پولی آمریکا و نرخ بهره این کشور را در سال جاری تعیین کند.

قیمت طلا امروز با ۰.۳۵ درصد افزایش به ۲۳۴۴ دلار و ۵۱ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۳۵ درصد افزایش به ۲۳۵۱ دلار و ۱۰ سنت رسید.

اطلاعات شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا امروز و اطلاعات شاخص قیمت مصرف کننده فردا منتشر خواهد شد. انتظار می رود نرخ تورم ماهانه در آمریکا ۰.۳٪ افزایش یابد و نرخ تورم سالانه در اینجا به ۳.۶٪ برسد.

تحلیلگران بر این باورند که اگر طلا بتواند از سطح ۲۳۲۰ تا ۲۳۳۰ دلار عبور کند، نشانه مثبتی خواهد بود، به این معنی که کاهش شاخص قیمت مصرف کننده می تواند قیمت طلا را در کوتاه مدت به بالاترین سطح برساند. اما در حال حاضر، سناریوی رکود تورمی تا حدی تاثیر هزینه بالای ذخیره سازی طلا را خنثی کرده و از قیمت این فلز گرانبها حمایت می کند.

طلا اغلب به عنوان پناهگاه امن در زمان تورم بالا شناخته می شود، اما نرخ بهره بالا هزینه نگهداری طلا را افزایش داده است.

گزارش ضعیف‌تر از حد انتظار مشاغل ایالات متحده در ماه آوریل، احتمال کاهش نرخ بهره در سال جاری را افزایش داده است. بیشتر اقتصاددانان انتظار دارند که فدرال رزرو تا پایان سال، از سپتامبر، دو بار نرخ بهره را کاهش دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۹۷ درصد افزایش به ۲۸.۷۲ دلار و پلاتین با ۰.۳۱ درصد افزایش به ۱۰۰۳.۸۸ دلار رسید.

انتهای پیام/۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا