اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/29

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات آمریکای شمالی در آستانه آخر هفته و در بحبوحه افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا بیش از ۱.۵ درصد افزایش یافت. قیمت طلا همچنان در حال افزایش است و انتظار می رود به بالاترین حد خود یعنی ۲۴۳۱ دلار برسد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۶۱ درصد افزایش به ۲۴۱۵ دلار و ۲۲ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۱.۳۴ درصد افزایش به ۲۴۱۷ دلار و ۴۰ سنت رسید.

گزارش های اقتصادی آمریکا حاکی از آن است که با وجود افزایش نرخ سود اوراق قرضه دولتی این کشور، فشارهای تورمی در این کشور کاهش یافته و قیمت طلا به بیش از ۲۴۰۰ دلار رسیده است.

افزایش احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری به دلیل کاهش تورم در این کشور از قیمت طلا حمایت کرده است. با این حال، برخی از مقامات فدرال رزرو تاکید کرده اند که گزارش تورم مثبت برای این تصمیم کافی نیست و باید رویکرد محتاطانه ای در پیش گرفت.

کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

بازار سهام آمریکا پس از انتشار اطلاعات اقتصادی این کشور رشد چشمگیری داشت و ارزش دلار به شدت کاهش یافت. کاهش ارزش دلار، خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان‌تر می‌کند.

توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، گفت که تورم در حال کاهش است اما هنوز با هدف بانک مرکزی فاصله دارد.

میشل بومن، رئیس فدرال رزرو نیز گفت، در صورت توقف یا افزایش تورم، نرخ بهره دوباره افزایش خواهد یافت.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۴.۶۳ درصد افزایش به ۳۱.۲۶ دلار و پلاتین با ۲.۱۰ درصد افزایش به ۱۰۸۵.۴۱ دلار رسید.

انتهای پیام/۳۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا