اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/31

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا روز دوشنبه به دلیل کاهش نرخ تورم در آمریکا و افزایش احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش یافت. قیمت نقره به بالاترین سطح خود در ۱۱ سال گذشته رسیده است.

قیمت هر اونس طلا با ۱.۰۳ درصد افزایش به ۲۴۴۰ دلار و ۲ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۱.۴۸ درصد افزایش به ۲۴۵۳ دلار و ۲۰ سنت رسید.

تحلیلگران ضعف دلار و امیدواری به کاهش سریع نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا را دلیل اصلی افزایش قیمت طلا می دانند. کاهش ارزش دلار، خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزشمندتر می کند.

داده های اقتصادی ایالات متحده که هفته گذشته منتشر شد حاکی از کاهش تورم در اینجا بود. در نتیجه، معامله گران اکنون ۶۵ درصد شانس دارند که بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را در ماه سپتامبر کاهش دهد.

همیشه از طلا به عنوان پناهگاه امن در زمان تورم بالا یاد می شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه های نگهداری از این فلز گرانبها را به عنوان یک دارایی بدون بازده افزایش می دهد و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد.

جزئیات آخرین نشست فدرال رزرو روز چهارشنبه منتشر خواهد شد و سرمایه گذاران منتظر نظرات مقامات بانکی در مورد سیاست های پولی هستند.

در طرف دیگر جهان، چین، بزرگترین مصرف کننده طلا و بیشتر فلزات صنعتی، گفت که اقدامات بی سابقه ای را برای تثبیت بحران در بخش املاک و مستغلات انجام داده است که وضعیت اقتصادی را نیز بهبود می بخشد.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۳.۱۵ درصد افزایش به ۳۲.۲۴ دلار رسید و پلاتین با ۰.۴۸ درصد کاهش به ۱۸۰.۱۵ دلار رسید.

انتهای پیام/۳۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا