اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/03/04

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا روز جمعه به پایین ترین سطح خود در دو هفته گذشته رسید و بیشترین کاهش هفتگی قیمت را در ۸ ماه گذشته تجربه کرد. احتمال کاهش قریب الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در پی اظهارات تند مقامات فدرال رزرو آن کشور کاهش یافته است.
قیمت طلا امروز با ۰.۲۸ درصد افزایش به ۲۳۳۵ دلار و ۷۳ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۱۳ کاهش به ۲۳۵۶ دلار و ۶۰ سنت رسید.
طلا روز دوشنبه به رکورد ۲۴۴۹.۸۹ دلار رسید اما از آن زمان تا کنون ۵ درصد کاهش یافته است.

جزئیات نشست اخیر فدرال رزرو که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد که مقامات این بانک قادر به اجرای کاهش نرخ بهره نیستند. به این ترتیب ارزش دلار و نرخ بهره اوراق قرضه دولتی آمریکا افزایش یافته است.
از طلا همیشه به عنوان پایه ای مطمئن در زمان تورم بالا یاد می شود. اما افزایش نرخ سود، هزینه نگهداری این فلز گرانبها را به عنوان سرمایه غیر سودآور افزایش می دهد و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد.
در حالی که سیاست گذاران فدرال رزرو گفته اند که نرخ های بهره فعلی را حفظ خواهند کرد، انتشار جزئیات از آخرین نشست فدرال رزرو باعث ایجاد بحث در مورد احتمال افزایش مجدد نرخ بهره شده است.
معامله گران در حال حاضر انتظار ندارند که فدرال رزرو نرخ بهره را بیش از یک بار در سال ۲۰۲۴ کاهش دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۴۹ درصد افزایش به ۳۰.۶۱ دلار و پلاتین ۰.۳۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۲۳.۱۱ دلار رسید.
انتهای پیام/۴۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا