اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/03/07

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا روز دوشنبه در حالی افزایش یافت که روز گذشته به پایین ترین سطح خود در دو هفته گذشته رسیده بود. معامله گران در حال بررسی احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره در آستانه انتشار گزارش تورم ایالات متحده در این هفته هستند.

قیمت هر اونس طلا با ۰.۳۷ درصد افزایش به ۲۳۴۲ دلار و ۵۲ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۳۶ درصد افزایش به ۲۳۶۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

قیمت طلا در هفته گذشته به بالاترین رقم ۲۴۴۹.۸۹ دلار رسید اما از آن زمان تاکنون بیش از ۱۰۰ دلار کاهش یافته است.

تحلیلگران انتظار دارند که در صورت تداوم سیاست پولی فعلی ایالات متحده، قیمت طلا در مقایسه با سطوح فعلی اندکی افزایش یابد و سپس در محدوده ۲۲۸۰ تا ۲۳۰۰ دلار حرکت کند.

شاخص هزینه مصرف شخصی، محبوب ترین شاخص تورم فدرال رزرو، قرار است روز جمعه منتشر شود.

از طلا همیشه به عنوان پایه ای مطمئن در زمان تورم بالا یاد می شود. اما افزایش نرخ سود باعث افزایش هزینه های نگهداری سرمایه به عنوان سرمایه غیر سودده و کاهش تمایل به خرید می شود.

جزئیات آخرین جلسه فدرال رزرو که هفته گذشته منتشر شد نشان داد که مسیر این بانک به سمت تورم ۲ درصدی بیش از حد انتظار طول خواهد کشید. معامله گران مطمئن نیستند که آیا فدرال رزرو در سال جاری بیش از یک بار نرخ بهره را کاهش خواهد داد. ۶۳ درصد انتظار دارند این اتفاق در ماه نوامبر رخ دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۱.۷۱ درصد افزایش به ۳۱.۲ سنت رسید. پلاتین با ۱.۶۷ درصد افزایش با ۱۴۵.۳۵ دلار معامله می شود.

انتهای پیام/۴۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا