اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/03/12

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، با بازتاب سرمایه گذاران از گزارش تورم آمریکا، قیمت طلا کاهش یافته است. این گزارش مطابق با پیش بینی سرمایه گذاران بود. انتظارات کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری قیمت طلا را برای چهارمین ماه متوالی افزایش داد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۷ درصد کاهش به ۲۳۲۷ دلار و ۳۳ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۸۷ درصد کاهش به ۲۳۴۵ دلار و ۸۰ سنت رسید.
اما قیمت طلا در ماه گذشته ۱.۸ درصد افزایش یافته است. در ۲۰ می، طلا به رکورد ۲۴۴۹ دلار و ۸۹ سنت رسید.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان داد که شاخص هزینه مصرف شخصی در این کشور در ماه آوریل ۰.۳ درصد افزایش یافت که مطابق با پیش بینی اقتصاددانان بود. به این ترتیب نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ۲.۷ درصد برآورد شده است.
برخی از مقامات فدرال رزرو گفته اند چند ماه طول می کشد تا تورم پایین بانک مرکزی را متقاعد کند تا نرخ بهره را کاهش دهد.
بر اساس گزارش وزارت بازرگانی ایالات متحده که نشان می دهد نرخ تورم به سمت هدف ۲ درصدی بانک مرکزی حرکت می کند، اکنون بیشتر از همیشه احتمال دارد که معامله گران نرخ بهره را در ماه سپتامبر کاهش دهند.
لری لوگان، رئیس بانک فدرال رزرو دالاس، پنجشنبه گفت که تورم به سمت هدف ۲ درصدی بانک مرکزی در حال حرکت است اما برای کاهش نرخ بهره خیلی زود است.
اگرچه همیشه از طلا به عنوان پناهگاه امن در زمان تورم بالا یاد می شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی غیر سودآور افزایش می دهد و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۳.۴۷ درصد کاهش به ۳۰.۴۴ دلار رسید و پلاتین با ۰.۸۸ درصد افزایش به ۱۰۳۸.۴۵ دلار رسید.
انتهای پیام/۵۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا