اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/03/14

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه تغییر چندانی نداشت زیرا معامله گران منتظر اطلاعات بیشتر اقتصادی آمریکا هستند. بر اساس اطلاعات فعلی، تورم در این کشور تثبیت شده است و این امیدها را افزایش می دهد که فدرال رزرو نرخ بهره را در سال جاری کاهش دهد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۸ درصد کاهش به ۲۳۲۳ دلار و ۱۰ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۳۴۳ دلار و ۶۰ سنت رسید.
تحلیلگران بر این باورند که عامل موثر بر قیمت طلا در کوتاه مدت، داده های اشتغال ایالات متحده است که اگر نشان دهنده رشد ضعیف اشتغال در آن کشور باشد، به نفع طلا خواهد بود.

سرمایه گذاران منتظر انتشار شاخص مدیران خرید مؤسسه مدیریت عرضه هستند که قرار است امروز منتشر شود، همچنین گزارش اشتغال و داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی که قرار است در روز جمعه منتشر شود، که بینشی در مورد سلامت اقتصاد ایالات متحده ارائه می دهد.
به نظر می رسد که شاخص مخارج مصرف شخصی کمتر از حد انتظار، حمایتی را از قیمت طلا فراهم کرده است زیرا می تواند نشان دهنده کاهش نرخ بهره در سال جاری باشد.
اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز جمعه نشان داد که تورم در آن کشور در ماه آوریل تثبیت شد و احتمال کاهش بیشتر نرخ در ماه سپتامبر را افزایش داد. معامله گران اکنون ۵۴ درصد احتمال کاهش نرخ در ماه سپتامبر را دارند که در مقایسه با ۴۹ درصد قبل از این گزارش افزایش یافته است.
اگرچه همواره از طلا به عنوان پناهگاه امن در زمان تورم بالا یاد می شود، اما افزایش نرخ بهره باعث می شود نگهداری از این فلز گرانبها به عنوان سرمایه ای بدون بازده گران شود و تمایل به خرید کاهش یابد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۱۰ درصد کاهش به ۳۰.۴۱ دلار و پلاتین ۰.۰۳ درصد کاهش یافت و به ۱۰۳۸.۱۲ دلار رسید.
انتهای پیام/۵۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا