اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/03/15

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از یک درصد افزایش در روز گذشته، امروز کاهش یافت. سرمایه گذاران منتظر آمار اشتغال ایالات متحده در اواخر این هفته هستند که سرنخ های بیشتری در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو ارائه می دهد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۲۳۵۰ دلار و ۲۱ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۰۵ کاهش به ۲۳۶۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.
گزارش اشتغال ایالات متحده روز چهارشنبه و داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی روز جمعه منتشر خواهد شد. این داده‌ها سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت بازار کار ایالات متحده برای تعیین اینکه آیا کاهش نرخ‌های فدرال رزرو به تأخیر می‌افتد ارائه می‌دهد.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که اگر لیست حقوق بگیران غیرکشاورزی از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رود، قیمت طلا حتی بیشتر از این کاهش می یابد و حتی به ۲۳۲۰ دلار نیز می رسد. اما داده‌های تولید کارخانه‌های ایالات متحده ضعیف‌تر از حد انتظار بود که باعث کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا و حمایت از قیمت طلا شد.
داده ها نشان می دهد که فعالیت های تولیدی در ایالات متحده برای دومین ماه متوالی کند شده است.
اگرچه طلا همیشه به عنوان یک پناهگاه امن در زمان تورم بالا توصیف می شود، اما افزایش نرخ بهره باعث می شود نگهداری این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه بدون بازده گران شود و تمایل به خرید کاهش یابد.
تحقیقات نشان می دهد که بانک های مرکزی جهان قصد دارند به خرید طلا ادامه دهند. این روند باعث شده است که قیمت این فلز گرانبها در سال جاری به رکوردهای جدیدی برسد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۳۰.۸۱ دلار و پلاتین با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۱۰۲۳.۹۵ دلار رسید.
انتهای پیام/۶۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا