اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/03/16

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا روز چهارشنبه به دلیل کاهش بازدهی خزانه داری آمریکا افزایش یافت. با این حال، این افزایش محدود شد زیرا سرمایه گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی بیشتر از ایالات متحده بودند تا حرکت بعدی فدرال رزرو در تعیین سیاست پولی را در نظر بگیرند.

قیمت هر اونس طلا با ۰.۴۸ درصد افزایش به ۲۳۳۸ دلار و ۱۰ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۴۹ درصد افزایش به ۲۳۵۹ دلار رسید.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به پایین ترین سطح خود در سه هفته گذشته رسیده است و خرید طلا را برای سرمایه گذاران جذاب تر کرده است.

داده های خدمات ایالات متحده امروز قرار است، و بازارها منتظر گزارش اشتغال ایالات متحده و داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود، که سرنخ های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد ایالات متحده ارائه می دهد. این اطلاعات می تواند کاهش نرخ بهره را از سپتامبر به تعویق بیاندازد.

نرخ بهره بالا هزینه های ذخیره سازی طلا را به عنوان یک دارایی غیر سودآور افزایش می دهد و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد.

شورای جهانی طلا با اشاره به تقاضای بالای بانک های مرکزی با وجود قیمت بالای طلا، اعلام کرد که خرید این فلز گرانبها توسط بانک های مرکزی جهان در ماه آوریل به ۳۳ تن رسیده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۷۹ درصد افزایش به ۲۹.۸۵ دلار رسید و پلاتین با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۹۹۱.۳۷ دلار رسید.

انتهای پیام/۶۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا