اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/03/21

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا در اولین ساعات معاملات روز دوشنبه با وجود افزایش ارزش دلار در محدوده ۲۲۹۵ دلار قرار دارد. با کم رنگ شدن چشم انداز کاهش قریب الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو و اخبار مبنی بر اینکه بانک مرکزی چین خریدهای خود را در ماه می پس از ۱۸ ماه متوقف خواهد کرد، قیمت طلا به پایین ترین حد یک ماه اخیر رسید.
قیمت طلا امروز با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۲۹۷ دلار و ۷۷ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۵۵ کاهش به ۲۳۱۲ دلار و ۳۰ سنت رسید.
آمار اشتغال ایالات متحده در ماه مه بهتر از حد انتظار بود، بنابراین معامله گران احتمال کاهش قریب الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو را کاهش دادند. بر اساس آمار وزارت کار آمریکا، فهرست حقوق بگیران بخش غیرکشاورزی این کشور در ماه می ۲۷۲ هزار نفر افزایش یافته است که بیش از ۱۶۵ هزار نفر ثبت شده در ماه آوریل است. در همین حال، نرخ بیکاری در ماه می از ۳.۹ درصد در آوریل به ۴ درصد افزایش یافت.

این اطلاعات باعث افزایش ارزش دلار می شود و افزایش ارزش دلار، خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران می کند.
احتمال کاهش نرخ بهره بازارهای مالی از سپتامبر در حال حاضر ۴۹ درصد است. این مقدار قبلاً ۶۸ درصد بود.
از سوی دیگر، بانک مرکزی چین که سال‌ها یکی از بزرگ‌ترین خریداران طلا بوده است، در ماه می هجوم خرید ۱۸ ماهه این فلز گرانبها را متوقف کرد. قیمت طلا در آوریل و می به اوج خود رسید. نگرانی در مورد کاهش تقاضا برای طلا بر خرید این فلز گرانبها تاثیر گذاشته است.
چین در پایان ماه می ۷۲.۸۰ میلیون اونس طلا خریداری کرده بود که نسبت به آوریل تغییری نکرده بود. ارزش ذخایر طلای چین در پایان ماه می به ۱۷۰.۹۶ میلیارد دلار رسید. این رقم در ماه آوریل ۱۶۷.۹۶ میلیارد دلار بود.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۷۰ درصد افزایش به ۲۹.۶۵ دلار و پلاتین با ۰.۴۶ درصد افزایش به ۹۷۲.۲۴ دلار رسید.
انتهای پیام/۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا