اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/03/22

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا روز جمعه به پایین ترین سطح خود در سه سال و نیم گذشته رسید و روز دوشنبه روز گذشته افزایش یافت. سرمایه گذاران منتظر داده های تورم ایالات متحده و تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره در این هفته هستند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۹ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۹۱ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۳۶ درصد کاهش به ۲۳۱۸ دلار و ۶۰ سنت رسید.
تحلیلگران انتظار دارند در این هفته اطلاعات زیادی منتشر شود و رویدادهای زیادی در راه باشد. بنابراین بازار طلا با بی ثباتی بیشتری مواجه خواهد شد.

آمارهای بهتر از حد انتظار مشاغل ایالات متحده امیدها به کاهش نرخ بهره در سپتامبر را کاهش داد و قیمت طلا را در روز جمعه حدود ۸۳ دلار در هر اونس یا ۳.۵ درصد کاهش داد که شدیدترین کاهش روزانه از نوامبر ۲۰۲۰ است. توقف خرید طلا توسط بانک مرکزی Auch در چین تاثیر بر این کاهش قیمت.
به گفته تحلیلگران، بانک مرکزی چین هرگز خریدار دائمی طلا نبوده است. همیشه مدت زمان مشخصی خرید طلا با وقفه چند ماهه وجود داشته است، اما اگر چین دوباره خرید طلا را از سر بگیرد، بر قیمت طلا تاثیر خواهد گذاشت، چرا که موضوع خرید طلا از سوی چین یکی از محورهای اصلی مذاکرات است. بازار.
از سوی دیگر، بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو در نشست این هفته سیاست پولی خود را تغییر دهد. تمرکز فعلی سرمایه گذاران بر پیش بینی های اقتصادی سیاست گذاران و کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو پس از پایان نشست دو روزه این بانک است.
افزایش نرخ بهره هزینه های ذخیره سازی طلا را به عنوان سرمایه غیر سودآور افزایش می دهد و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۱.۹۷ درصد کاهش به ۲۹.۲۹ دلار و پلاتین با ۱.۲۳ درصد کاهش به ۹۶۲.۷۲ دلار رسید.
انتهای پیام/۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا