اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/03/23

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا برای دومین روز متوالی در سطح ۲۳۰۰ دلار باقی ماند. با این حال، افزایش نسبی قیمت طلا ناپایدار است زیرا معامله گران منتظر انتشار داده های تورم قیمت مصرف کننده در ایالات متحده و نتیجه نشست کمیته بازار آزاد فدرال در آن کشور هستند. این اطلاعات سرنخ های جدیدی از زمان کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ارائه خواهد کرد.
قیمت هر اونس طلا با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۲۳۱۵ دلار و ۲۳ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۲۳۳۱ دلار و ۴۰ سنت رسید.
به نظر می رسد که گزارش شغلی بهتر از حد انتظار در ایالات متحده و ادامه تورم بالا در این کشور همچنان باعث بالا نگه داشتن نرخ بهره فدرال رزرو به ضرر طلا خواهد شد.

افزایش نرخ بهره هزینه های ذخیره سازی طلا را به عنوان سرمایه غیر سودآور افزایش می دهد و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد.
علاوه بر این، با ادامه سیاست های سختگیرانه فدرال رزرو، ارزش دلار افزایش می یابد که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی گران می کند. شاخص دلار در حال حاضر به بالاترین حد خود در یک ماه گذشته رسیده است.
از سوی دیگر، بی‌ثباتی سیاسی در اروپا و تنش‌های ژئوپلیتیکی مداوم، تقاضا برای طلا را به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن افزایش داده و از قیمت آن حمایت می‌کند.
احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر و تصمیم چین برای توقف خرید طلا مانع افزایش قیمت این فلز گرانبها شده است.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۱.۱۴ درصد افزایش به ۲۹.۵۷ دلار و پلاتین با ۰.۳۷ درصد افزایش به ۹۶۱.۳ دلار رسید.
انتهای پیام/۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا