اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/03/25

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت و در آستانه اولین افزایش هفتگی خود در ماه گذشته قرار دارد. داده‌های اقتصادی آمریکا حاکی از کاهش فشار قیمت‌ها و افزایش خوش‌بینی نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو است.
قیمت طلا امروز با ۰.۹ درصد افزایش به ۲۳۰۸ دلار و ۶۴ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۲۳۲۱ دلار و ۸۰ سنت رسید.
تحلیلگران بر این باورند که نتیجه نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا باعث بی ثباتی در بازار طلا شده است. بهترین پیش نیاز طلا، تورم پایین پایدار است. زیرا باعث کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و در نتیجه افزایش تقاضا برای طلا می شود.

داده های اقتصادی ایالات متحده که روز پنجشنبه منتشر شد نشان داد که شاخص قیمت تولیدکننده این کشور به طور غیرمنتظره ای در ماه می کاهش یافت که نشانه دیگری از روند نزولی تورم پس از اوج گیری در سه ماهه اول سال جاری بود.
فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که نرخ بهره را برای مدت طولانی تری در این سطح بالا نگه می دارد و انتظار می رود برای اولین بار در ماه دسامبر آن را کاهش دهد.
با این حال، به دلیل کاهش نرخ تورم در آمریکا، ۶۷ درصد از معامله گران معتقدند که روند کاهش نرخ بهره از سپتامبر آغاز خواهد شد.
نرخ بهره پایین هزینه های ذخیره سازی طلا را به عنوان یک سرمایه گذاری غیر سودآور کاهش می دهد و تمایل به خرید آن را افزایش می دهد.
در بین سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۲۹.۵ سنت و پلاتین با ۰.۶۶ درصد کاهش به ۹۵۹.۱۰ سنت رسید.
انتهای پیام/۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا