اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/03/29

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا روز سه شنبه در پی کاهش بازدهی خزانه داری آمریکا افزایش یافت. فعالان بازار منتظر اطلاعات و نظرات مقامات فدرال رزرو آمریکا برای تعیین مسیر کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور هستند.
قیمت طلا امروز با ۰.۲۲ درصد افزایش به ۲۳۲۴ دلار و ۱۴ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۴۰ درصد افزایش به ۲۳۳۸ دلار و ۳۰ سنت رسید.
بازدهی اسکناس ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده کاهش یافته است و باعث جذابیت بیشتر طلا و خرید طلا برای سرمایه گذاران شده است. شاخص دلار تغییری نکرده است.

تحلیلگران بر این باورند که بازارها منتظر محرکی برای افزایش قیمت طلا هستند. به عنوان مثال، اگر خرده فروشی در ایالات متحده کاهش یابد، طلا می تواند به رکورد ۲۳۵۰ دلار برسد.
داده های خرده فروشی آمریکا امروز منتشر خواهد شد. اطلاعات تقاضای بیمه بیکاری روز پنجشنبه و شاخص مدیران خرید در روز جمعه منتشر می شود.
چندین مقام فدرال رزرو امروز سخنرانی کردند، از جمله روسای فدرال شیکاگو و ریچموند.
۷۶ درصد از معامله گران انتظار دارند که نرخ بهره در ماه نوامبر کاهش یابد. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های نگهداری طلا به عنوان یک دارایی غیر سودده و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۵۶ درصد افزایش به ۲۹.۵۶ دلار و پلاتین با ۰.۵۲ درصد افزایش به ۹۷۷.۶۵ دلار رسید.
انتهای پیام/۳۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا