اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/03/30

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا روز سه شنبه در پی انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا افزایش یافت. بر اساس داده ها، هزینه های مصرف کننده کاهش یافت زیرا فروش خرده فروشی کمتر از انتظارات بود. این احتمال را افزایش می دهد که فدرال رزرو آمریکا به زودی نرخ بهره را کاهش دهد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد افزایش، ۲۳۳۰ دلار و ۶۷ سنت است. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۲۳۴۵ دلار رسید.
وزارت بازرگانی ایالات متحده گفت خرده فروشی در این کشور در ماه می نسبت به آوریل افزایش یافته است، اما کمتر از حد انتظار بوده است. اکنون سرمایه گذاران نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو اطمینان بیشتری دارند. این در حالی است که مدیران این بانک در آخرین جلسه خود از پیروی از سیاست مالی صحیح خبر دادند.

علاوه بر این اطلاعات اقتصادی، روز گذشته مقامات فدرال رزرو با خبرگزاری های مختلف صحبت کردند. جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، گفت: با نزدیک شدن نرخ تورم به هدف بانک مرکزی ۲ درصد، نرخ بهره به تدریج کاهش خواهد یافت. وی در پاسخ به احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر گفت: به نظر می رسد همه چیز در مسیر درستی پیش می رود.
توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند ابراز احتیاط کرد و نیاز به اطلاعات بیشتر را اعلام کرد. سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون نیز گفت که تنها یک گزارش از کاهش تورم کافی نیست و زمان کاهش نرخ بهره هنوز فرا نرسیده است.
در حالی که اکثر مقامات فدرال رزرو موضع خنثی دارند، بازدهی پایین تر خزانه داری ۱۰ ساله احتمال کاهش نرخ بهره را به زودی افزایش داده است.
کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های نگهداری طلا به عنوان یک دارایی غیر سودده و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
شاخص دلار ۰.۰۵ درصد کاهش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان تر کرد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۲۹.۵۶ دلار رسید و پلاتین با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۹۷۷.۹۷ دلار رسید.
انتهای پیام/۳۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا