اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/04/11

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، خبر کاهش نرخ تورم در آمریکا امیدها به آغاز روند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری را تقویت کرد و قیمت طلا را در روز دوشنبه ثابت نگه داشت.
قیمت طلا امروز با ۰.۰۲ درصد افزایش به ۲۳۲۷ دلار و ۲۹ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با کاهش ۰.۱۲ درصدی به ۲۳۳۶ دلار و ۸۰ سنت رسید.
اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز جمعه نشان داد که شاخص مخارج مصرف کننده فردی در این کشور ۲.۶ درصد افزایش یافته است. در ماه آوریل این مقدار ۲.۷٪ بود.
نرخ تورم آمریکا در ماه می انتظارات اقتصاددانان را برآورده کرد. بنابراین، معامله گران همچنان انتظار دارند که فدرال رزرو از ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش دهد.

برخی از تحلیلگران انتظار دارند در صورت عدم حفظ سطح ۲۲۸۰ دلار، قیمت طلا تا ۲۲۰۰ دلار کاهش یابد.
احتمال اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر ۶۳ درصد است. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
اکنون بازارها بر اظهارات رئیس فدرال رزرو در روز سه شنبه و همچنین انتشار جزئیات آخرین نشست روز چهارشنبه فدرال رزرو و داده های بازار کار ایالات متحده متمرکز شده اند.
تحلیلگران انتظار دارند که نوسانات مربوط به تورم، رشد اقتصاد کلان، انتخابات ایالات متحده و مسائل ژئوپلیتیکی به حمایت از تقاضای پناهگاه امن برای طلا ادامه دهد.
به گفته تحلیلگران، اگرچه خرید طلای بانک مرکزی در ماه‌های اخیر کاهش یافته است، اما بانک‌های مرکزی بازارهای نوظهور به انتقال ذخایر خود به طلا ادامه خواهند داد.
در بین سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۵۲ درصد کاهش به ۲۹.۴۳ دلار و پلاتین ۰.۰۹ درصد کاهش یافت و به ۹۹۵.۳۸ دلار رسید.
انتهای پیام/۴۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا