اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/04/13

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز چهارشنبه تغییری نکرد. سرمایه گذاران منتظر انتشار جزئیات آخرین جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو ایالات متحده برای سرنخ های بیشتر در مورد زمان کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی هستند.

طلا امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۲۳۲۹ دلار و ۴۰ سنت معامله شد. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۱۹ درصد افزایش به ۲۳۳۷ دلار و ۸۰ سنت رسید.

تحلیلگران بر این باورند که بازار طلا با ثبات است و هفته هاست در محدوده کوچکی حرکت می کند. قیمت طلا در سال جاری به دلیل برگزاری انتخابات متعدد احتمالا افزایش خواهد یافت.

در آستانه انتشار گزارش آخرین نشست فدرال رزرو، جروم پاول گفت: آمریکا به روند نزولی تورم بازگشته است، اما سیاست گذاران قبل از شروع کاهش نرخ بهره به اطلاعات بیشتری نیاز دارند تا اطمینان حاصل کنند که این کاهش تورم رخ می دهد. تصویر درستی از اقتصاد آمریکا را نشان می دهد.
علاوه بر این، سرمایه گذاران منتظر انتشار داده های اشتغال و گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده هستند.

معامله گران اکنون ۶۷ درصد مطمئن هستند که فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش خواهد داد. نرخ بهره پایین تر، هزینه نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی غیر سودآور کاهش می دهد و تمایل به خرید آن را افزایش می دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۶۶ درصد افزایش به ۲۹.۸۶ دلار رسید و پلاتین با ۰.۲۱ درصد کاهش به ۹۹۷.۱۲ دلار رسید.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا