اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/04/15

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا روز جمعه تثبیت شد و در آستانه دومین افزایش هفتگی متوالی قرار گرفت. معامله گران منتظر داده های اشتغال در ایالات متحده هستند تا مسیر فدرال رزرو برای کاهش احتمالی نرخ بهره را ارزیابی کنند.
قیمت هر اونس طلا با ۰.۳۰ درصد افزایش به ۲۳۶۳ دلار و ۸۶ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۰۹ درصد افزایش به ۲۳۷۱ دلار و ۵۰ سنت رسید.
ارزش دلار در هفته گذشته کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان تر کرده است.

داده های اقتصادی ایالات متحده که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می دهد که رشد اقتصادی در این کشور در حال کاهش است. تقاضا برای مزایای بیکاری در ایالات متحده هفته گذشته افزایش یافت.
تمرکز فعلی بازار بر روی داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده است که قرار است امروز منتشر شود.
تحلیلگران بر این باورند که بازار کار ضعیف ایالات متحده احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو از ماه سپتامبر را افزایش می دهد که می تواند قیمت طلا را به سطح ۲۴۰۰ دلار برساند.
معامله گران اکنون ۷۳ درصد شانس دارند که فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش دهد. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
برخی از تحلیلگران انتظار دارند میانگین قیمت طلا در سال جاری به ۲۲۰۰ دلار در هر اونس و در سال ۲۰۲۵ به ۲۰۵۰ دلار کاهش یابد.
در بین سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۳۰.۸۳ دلار رسید و پلاتین با ۰.۲۲ درصد افزایش به ۱۰۰۳.۶۳ دلار رسید.
انتهای پیام/۵۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا