اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/04/20

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه تغییر محسوسی نداشت. سرمایه گذاران منتظر داده های تورم ایالات متحده هستند که بیشتر جهت سیاست پولی فدرال رزرو را تعیین می کند.

قیمت طلا امروز با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۲۳۶۹ دلار و ۷۱ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۳۴ درصد افزایش به ۲۳۷۵ دلار و ۹۰ سنت رسید.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنرانی خود در مجلس سنا اعلام کرد که رشد تورم در این کشور در ماه های اخیر کند شده است و اطلاعات مثبت بیشتر می تواند راه را برای کاهش نرخ بهره باز کند.

تحلیلگران می گویند بر اساس داده های اقتصادی ایالات متحده، احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر افزایش یافته است. با این حال، با توجه به اینکه جروم پاول منتظر خبرهای خوب بیشتری است، کاهش بیشتر تورم لازم است تا سیاستگذاران اعتماد بیشتری به کاهش نرخ بهره داشته باشند.

احتمال کاهش نرخ بهره معامله گران در ماه سپتامبر در حال حاضر ۷۳ درصد است. کاهش نرخ بهره باعث افزایش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

انتظار می رود تورم در ایالات متحده در ماه گذشته ۰.۱ درصد افزایش یافته و نرخ تورم سالانه به ۳.۱ درصد برسد. هرگونه فشار صعودی بر قیمت‌ها، مبارزه فدرال رزرو با تورم و تاخیر در کاهش نرخ‌ها را به خطر می‌اندازد که تاثیر مستقیمی بر طلا خواهد داشت و قیمت طلا را به سمت ۲۳۰۰ دلار می‌برد.

قیمت نقره امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۳۱.۲ سنت آمریکا رسید و پلاتین با ۰.۲۶ درصد کاهش با ۹۸۶.۴۶ سنت معامله شد.

انتهای پیام/۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا