اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/04/22

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از بلومبرگ، قیمت طلا در روز گذشته از مرز ۲۴۰۰ دلار گذشت و در این سطح ثابت ماند. گزارش تورم کمتر از حد انتظار در ایالات متحده، احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو را افزایش داده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۸ درصد کاهش به ۲۴۰۸ دلار و ۶۳ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۴۱ کاهش به ۲۴۱۱ دلار و ۹۰ سنت رسید.
طلا روز پنجشنبه ۱.۹ درصد افزایش یافت که قوی ترین رشد آن از ماه مارس است، پس از گزارشی که نشان داد کندترین افزایش قیمت مصرف کننده در ایالات متحده از سال ۲۰۲۱ تاکنون بوده است.

این گزارش به معامله گران اطمینان ۱۰۰ درصدی در مورد اولین کاهش نرخ در ماه سپتامبر داد. انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۴ دو بار نرخ بهره را کاهش دهد. کاهش نرخ بهره به نفع طلاست زیرا هزینه نگهداری این فلز گرانبها را به عنوان یک دارایی غیر سودآور کاهش می دهد و تمایل به خرید آن را افزایش می دهد.
طلا در حال حاضر نزدیک به اوج ۲۴۵۰ دلاری که در ماه می به آن رسیده بود معامله می شود. قیمت طلا از ابتدای سال جاری تاکنون با وجود موانع بسیار از جمله نرخ بهره بالا و تورم بالا، ۱۷ درصد افزایش یافته است. خریدهای سنگین طلا توسط بانک‌های مرکزی، افزایش تمایل به این فلز گرانبها به عنوان پناهگاه امن در میان تنش‌های ژئوپلیتیکی و خرید قوی توسط مصرف‌کنندگان چینی، از این قیمت حمایت کرده است.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۱.۱۲ درصد کاهش به ۳۱.۳۲ دلار و پلاتین ۰.۵۹ درصد کاهش یافت و به ۱۰۰۱.۳۵ دلار رسید.
انتهای پیام/۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا