اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/04/27

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز چهارشنبه به رکورد جدیدی رسید و بازدهی خزانه داری آمریکا نیز افزایش یافت. بازارها آماده کاهش نرخ بهره بانک های مرکزی جهان هستند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد افزایش به ۲۴۷۴ دلار و ۷۳ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس-نیویورک نیز با ۰.۳۸ درصد افزایش به ۲۴۷۷ دلار و ۲۰ سنت رسید.
اظهارات دونالد ترامپ در مورد تایوان باعث سقوط شدید بازار سهام این کشور شده است. ترامپ در مصاحبه با بلومبرگ حمایت آمریکا از تایوان را زیر سوال برد و گفت این کشور باید هزینه حمایت آمریکا را بپردازد.
دلار تایوان به پایین ترین حد دو هفته اخیر سقوط کرد در حالی که یوان چین در ۷.۲۶.۷۶ دلار ثابت ماند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنرانی اخیر خود از کاهش نرخ تورم خبر داد و گفت که به نظر می رسد قیمت های مصرف کننده ناشی از درآمد است. به این ترتیب، انتظار می رود نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا برای اولین بار در ماه سپتامبر کاهش یابد و سپس تا پایان سال جاری دو بار کاهش یابد.
بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده بدون تغییر در ۴.۷۵% باقی ماند، در حالی که سود اوراق ۲ ساله حدود ۴.۴۴۵ بود. بازارهای اوراق قرضه در استرالیا، ژاپن و کره جنوبی نیز رشد کرده است.
کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود. قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه آسیا به رکورد ۲۴۷۸ دلار رسید.
تحلیلگران می گویند در حالی که احتمالا طلا در ماه های آینده با بی ثباتی مواجه خواهد شد، اما می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد و قیمت طلا را تا پایان سال جاری به بالای ۲۵۰۰ دلار برساند.
انتهای پیام/۲۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا