اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/05/03

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه تغییر محسوسی نداشت. سرمایه گذاران منتظر انتشار داده های اقتصادی ایالات متحده هستند که می تواند بر زمان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر بگذارد.
قیمت طلا امروز با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۲۴۱۵ دلار و ۹۳ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۲۹ درصد افزایش به ۲۴۶۲ دلار و ۲۰ سنت رسید.
سرمایه گذاران انتظار دارند داده های اقتصادی ایالات متحده از جمله تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه دوم سال جاری و شاخص هزینه مصرف کننده در ماه ژوئن این هفته منتشر شود.

تحلیلگران بر این باورند که افزایش هر یک از دو شاخص فوق باعث افزایش ارزش دلار می شود که از افزایش قیمت طلا جلوگیری می کند.
با این حال، چشم انداز کوتاه مدت طلا به دلیل کاهش قریب الوقوع نرخ بهره فدرال رزرو صعودی است.
نظرسنجی رویترز از تحلیلگران حاکی از آن است که فدرال رزرو امسال دو بار در ماه های سپتامبر و دسامبر نرخ بهره را کاهش خواهد داد.
افزایش احتمال کاهش قریب الوقوع نرخ بهره، قیمت طلا را در هفته گذشته به بالاترین رقم ۲۴۸۳.۶۰ دلار رساند. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
در همین حال، هند تعرفه واردات طلا و نقره را از ۱۵ درصد به ۶ درصد کاهش داده است تا از جواهرسازان دومین مصرف کننده طلای جهان حمایت کند و تقاضا را در این کشور افزایش دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۶۱ درصد افزایش به ۲۹.۵۱ دلار رسید و پلاتین با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۹۴۶.۱۳ دلار رسید.
انتهای پیام/۴۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا