اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/05/05

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت اما این فلز گرانبها در آستانه کاهش هفتگی قیمت قرار دارد.
قیمت هر اونس طلا با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۲۳۶۹ دلار و ۳۴ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۷۰ درصد افزایش به ۲۴۱۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.
قیمت طلا هفته گذشته به دلیل چشم انداز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر به رکورد جدیدی رسید و خوش بینی نسبت به این فلز گرانبها همچنان ادامه دارد.
اطلاعات مربوط به شاخص مخارج مصرف فردی در ایالات متحده، شاخص ترجیحی فدرال رزرو برای اندازه گیری تورم، امروز منتشر می شود که بر تصمیم این بانک برای کاهش نرخ بهره تأثیر می گذارد.

آمارهای اقتصادی آمریکا در روز پنجشنبه نشان داد که اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال جاری سریعتر از حد انتظار رشد کرد و فشارهای تورمی کاهش یافت. بنابراین احتمال کاهش نرخ در شهریور همچنان پابرجاست.
کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های نگهداری طلا به عنوان یک دارایی غیر سودده و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
تحلیلگران پیش بینی می کنند قیمت طلا تا پایان سال جاری به ۲۶۸۰ دلار برسد.
انتخابات آمریکا و بی ثباتی سیاسی مرتبط با آن و همچنین درگیری های تجاری بین آمریکا و چین از دیگر عوامل افزایش قیمت طلا در آینده است.
واردات طلا از چین، بزرگترین مصرف کننده جهان، از طریق هنگ کنگ در ژوئن ۱۸ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت.
انتظار می رود تقاضای فیزیکی برای طلا در چین به دلیل چالش های موجود در بازارهای املاک و مستغلات و سهام این کشور افزایش یابد. این در حالی است که با نزدیک شدن به سه ماهه پایانی سال جاری میلادی که زمان افزایش تقاضای طلا در این کشور است، تقاضا در هند به تدریج در حال افزایش است.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۳۶ درصد کاهش به ۲۷.۸۸ دلار رسید و پلاتین با ۰.۳۸ درصد افزایش به ۹۴۰.۹۰ دلار رسید.
انتهای پیام/۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا