اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/05/09

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه تغییر محسوسی نداشت. سرمایه گذاران به دنبال سرنخ های بیشتری در مورد زمان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو پس از جلسه سیاست گذاری این هفته هستند.
قیمت هر اونس طلا با ۰.۰۴ درصد افزایش به ۲۳۸۵ دلار و ۲۱ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۲۴۲۹ دلار و ۱۰ سنت رسید.
انتظار می رود فدرال رزرو در نشست دو روزه خود که از امروز آغاز می شود، نرخ بهره را ثابت نگه دارد، اما راه را برای کاهش نرخ بهره در سپتامبر هموار کند.

نرخ تورم در ایالات متحده به هدف بانک مرکزی ۲ درصد نزدیک می شود. با این حال، سرمایه گذاران منتظر آمار اشتغال کشور هستند که انتظار می رود در این هفته منتشر شود و بر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی که قرار است روز جمعه منتشر شود، تمرکز کرده اند.
سیاست فدرال رزرو در این جلسه و گزارش مشاغل ایالات متحده ممکن است قیمت دلار را تعیین کند. اگر تصمیم گرفته شود تا پایان امسال دو بار نرخ سود کاهش یابد، شاخص دلار نیز کاهش می یابد.
تحلیلگران معتقدند هر گونه کاهش ارزش دلار به نفع طلا خواهد بود و آن را به محدوده ۲۴۰۰ دلار بازمی گرداند.
کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
نشست سیاست پولی بانک انگلستان و بانک مرکزی ژاپن نیز در این هفته برگزار خواهد شد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۴۳ درصد افزایش به ۲۷.۹۹ دلار رسید. اگر قیمت نقره در ادامه سال بالای ۲۵ دلار باقی بماند، احتمال افزایش قابل توجه واردات طلای هند کاهش خواهد یافت. این بدان معناست که تقاضا برای این فلز گرانبها در هند برای دومین سال متوالی کاهش خواهد یافت.
پلاتین با ۰.۱۰ درصد کاهش به ۹۵۱.۶۰ دلار رسید.
انتهای پیام/۵۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا