اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/05/15

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا در نخستین ساعات معاملات روز دوشنبه در آسیا به ۲۴۳۵ دلار کاهش یافت. با این حال، افزایش احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا و همچنین تنش های ژئوپلیتیکی ادامه دار در خاورمیانه مانع از کاهش شدید قیمت طلا شد.

قیمت طلا امروز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۲۴۴۳ دلار و ۹۲ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۷۱ درصد افزایش به ۲۴۸۷ دلار و ۴۰ سنت رسید.

آمارهای ناامیدکننده اشتغال ایالات متحده در ماه ژوئیه ترس از رکود را افزایش داد و احتمال کاهش نرخ بهره را در سپتامبر افزایش داد. بازار اکنون ۷۰ درصد احتمال دارد که فدرال رزرو برای اولین بار در ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش دهد.
کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های نگهداری طلا به عنوان یک دارایی غیر سودده و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

دفتر آمار کار روز جمعه گزارش داد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه جولای از ۱۷۹۰۰۰ نفر در ماه قبل ۱۱۴۰۰۰ افزایش یافته است. پیش بینی می شد که فهرست حقوق بگیران در بخش غیرکشاورزی ۱۷۵۰۰۰ نفر افزایش یابد. در همین حال، نرخ بیکاری در ایالات متحده به بالاترین سطح خود از نوامبر ۲۰۲۱ رسیده و در ماه جولای به ۴.۳ درصد رسیده است. در ژوئن این مقدار ۴.۱ درصد بود.

از سوی دیگر، تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه احتمالاً میل به طلا را به عنوان پناهگاه امن افزایش داده و در نتیجه به نفع این فلز گرانبها خواهد بود. بی بی سی گزارش داد که چندین کشور از شهروندان خود خواسته اند لبنان را ترک کنند. نگرانی از گسترش جنگ در این منطقه افزایش یافته است.
رژیم صهیونیستی و آمریکا در تلافی ترور رهبر حماس در آن کشور برای حمله احتمالی ایران آماده می شوند.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۹۸ درصد افزایش به ۲۸.۶۷ دلار رسید و پلاتین با ۰.۶۰ درصد کاهش به ۹۵۴.۲۰ دلار رسید.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا