اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/05/19

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا روز پنجشنبه بیش از یک درصد افزایش یافت اما امروز جمعه اندکی کاهش یافت. افزایش تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه امن و امید به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر از قیمت طلا حمایت کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۲۴۲۳ دلار و ۷۵ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۴۶۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.
آنچه از قیمت طلا حمایت کرده است، ترجیح فزاینده سرمایه گذاران برای دارایی های امن تر مانند طلا نسبت به دارایی های پرخطر است.

تحلیلگران بر این باورند که چشم انداز طلا مثبت است، اما بسته به تأثیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، نوسانات بیشتری وجود خواهد داشت. کاهش نرخ بهره بیشتر از بازار فلزات گرانبها حمایت خواهد کرد.
در زمینه ژئوپلیتیک، ترور اعضای ارشد حماس و حزب الله در هفته گذشته احتمال حمله تلافی جویانه ایران به رژیم صهیونیستی را افزایش داد.
طلا در طول بی ثباتی ژئوپلیتیکی و اقتصادی همواره پناهگاه امنی بوده و در محیطی با نرخ بهره پایین رشد خواهد کرد.
بانک های سرمایه گذاری جی پی مورگان، سیتی گروپ و ولز فارگو انتظار دارند که فدرال رزرو پس از انتشار آمار اشتغال در ایالات متحده در هفته گذشته، نرخ بهره را در ماه سپتامبر ۵۰ واحد کاهش دهد.
احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر در بازارها در حال حاضر ۷۲ درصد است. روز دوشنبه این مقدار ۷۰ درصد بود. تخمین زده می شود که فدرال رزرو آمریکا در ماه دسامبر دوباره نرخ بهره را کاهش دهد.
داده های اشتغال ایالات متحده نشان داد که در هفته گذشته ۲۳۳۰۰۰ درخواست برای دریافت مزایای بیکاری در این کشور ثبت شده است، در حالی که انتظار می رود این تعداد به ۲۴۰۰۰۰ افزایش یابد.
قیمت طلا روز دوشنبه به دلیل ترس از رکود در ایالات متحده بیش از ۳ درصد کاهش یافت.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۳۶ درصد افزایش به ۲۷.۷۱ دلار و پلاتین با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۳۷ سنت رسید و به ۹۳۸ دلار رسید.
انتهای پیام/۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا