اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/05/30

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از بلومبرگ، قیمت طلا در آستانه سخنرانی جروم پاول بالای ۲۵۰۰ دلار باقی مانده است. سخنرانی پاول می تواند سرنخ های بیشتری در مورد سیاست نرخ بهره بانک مرکزی این کشور ارائه دهد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۲۵۰۱ دلار و ۱۷ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۱۵ کاهش به ۲۵۳۷ دلار و ۶۰ سنت رسید.
قیمت طلا روز دوشنبه به رکورد جدیدی رسید و اکنون در حدود ۲۵۰۰ دلار معامله می شود. پاول روز جمعه در سمپوزیوم اقتصادی سالانه جکسون هول سخنرانی خواهد کرد و انتظار می رود کاهش نرخ بهره را در ماه آینده اعلام کند. البته بازار بیشتر علاقمند است بداند در آینده چه اتفاقی می افتد.

قیمت طلا از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است که بخشی از آن به دلیل خوش بینی نسبت به آغاز روند کاهش نرخ بهره بوده است. البته افزایش تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه امن در میان خطرات ژئوپلیتیکی و بی ثباتی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر یکی از عواملی بود که قیمت این فلز گرانبها را افزایش داد.
سرمایه گذاران همچنین منتظر گزارش مشاغل ایالات متحده در روز پنجشنبه هستند که می تواند بر استراتژی نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر بگذارد. فدرال رزرو تلاش می کند تا تورم را بدون توقف رشد اقتصادی کاهش دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۲۹.۷۹ دلار و پلاتین با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۹۶۱ دلار رسید.
انتهای پیام/۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا