اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/05/31

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، طلا همچنان نزدیک به بالاترین رکورد در روزهای اخیر معامله می شود. سرمایه گذاران منتظر انتشار جزئیات از آخرین نشست فدرال رزرو برای تعیین مسیر کاهش نرخ بهره هستند.
قیمت هر اونس طلا با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۲۵۱۷ دلار و ۲۸ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۲۵۵۲ دلار و ۳۰ سنت رسید.
قیمت طلا از ابتدای سال تاکنون حدود ۴۶۰ دلار افزایش یافته است که ۲۲ درصد است. تنش های ژئوپلیتیکی، بی ثباتی ناشی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و چشم انداز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، این فلز گرانبها را تقویت کرده است.

تحلیلگران بر این باورند که افزایش قیمت طلا با امید بازار به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو مرتبط است. احتمال کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره توسط بازارها در نشست سپتامبر ۶۸ درصد است.
شاخص دلار در سال جاری به پایین ترین حد خود رسیده و بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا نیز کاهش یافته است. به این ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌شود.
معامله گران اکنون منتظر جزئیات نشست ماه جولای فدرال رزرو هستند که قرار است امروز منتشر شود و همچنین سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مورد چشم انداز اقتصادی ایالات متحده در روز جمعه در جکسون هول.
صندوق طلای SPDR، بزرگترین صندوق قابل معامله طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی های آن در روز سه شنبه ۰.۲۹ درصد کاهش یافت.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۲۹.۹۹ دلار و پلاتین با ۰.۲۳ درصد افزایش به ۹۵۴.۴۵ دلار رسید.
انتهای پیام/۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا