اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/06/02

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز جمعه افزایش یافت اما در آستانه کاهش هفتگی قرار دارد. پیش از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، دلار آمریکا و بازده خزانه داری این کشور افزایش یافت. در این سخنرانی، پاول راهنمایی های بیشتری در مورد سیاست کاهش نرخ بهره ارائه خواهد کرد.
قیمت هر اونس طلا با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۲۴۹۳ دلار و ۴ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۵۵ درصد افزایش به ۲۵۳۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.
قیمت طلا روز سه‌شنبه به رکورد ۲۵۳۱ دلار و ۶۰ سنت رسید، اما قوی‌تر شدن دلار و بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا، قیمت این فلز گرانبها را در این هفته ۱ درصد کاهش داد.
برخی تحلیلگران معتقدند کاهش ۲۵۰۰ دلاری قیمت طلا موقتی است و همه چیز به نفع بازار فلزات گرانبها است.

سیاستگذاران فدرال رزرو روز پنجشنبه حمایت خود را از کاهش نرخ بهره در ماه آینده اعلام کردند.
معامله گران اکنون بر نظرات پاول در نشست سالانه در جکسون هول متمرکز شده اند. ۷۶ درصد کاهش ۲۵ واحدی نرخ را در نشست ماه آینده پیش بینی کردند.
کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
صندوق طلای SPDR، بزرگترین صندوق قابل معامله در بورس طلا، روز پنجشنبه اعلام کرد که دارایی های آن ۰.۱۳ درصد افزایش یافته است.
از سوی دیگر مذاکرات صلح رژیم صهیونیستی و حماس با میانجیگری آمریکا در قاهره از سر گرفته شده و با هدف پایان دادن به جنگ در این منطقه انجام می شود.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۹۰ درصد افزایش به ۲۹.۷۴ دلار و پلاتین با ۰.۶۲ درصد افزایش به ۹۵۵.۳ دلار رسید.
انتهای پیام/۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا