اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/06/05

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، در معاملات روز دوشنبه طلا همچنان بالای ۲۵۰۰ دلار معامله می شود. ضعیف شدن دلار آمریکا و کاهش بازدهی خزانه داری این کشور پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که نرخ بهره را در ماه سپتامبر کاهش خواهد داد، از قیمت طلا حمایت کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۲۵۰۹ دلار و ۲۸ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۰۵ درصد کاهش با ۲۵۴۵ دلار و ۱۰ سنت معامله شد.

پاول در سخنرانی روز جمعه خود از کاهش قریب الوقوع نرخ بهره خبر داد. شاخص دلار آمریکا به پایین ترین سطح خود در ۱۳ ماه گذشته رسیده است و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان تر کرده است. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا نیز کاهش یافته است.

تحلیلگران انتظار دارند که احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو قیمت طلا را به ۲۵۵۰ دلار در هفته جاری برساند.

۶۴ درصد معامله گران معتقدند که نرخ سود در شهریور ۲۵ واحد کاهش می یابد و ۳۶ درصد نیز این کاهش را ۵۰ واحدی می دانند.

کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

از سوی دیگر پیش بینی می شود صادرات طلای پرو به هند ۳۶ درصد افزایش یابد و در سال ۲۰۲۴ به رکورد ۳ میلیارد دلار برسد و دلیل این امر افزایش تقاضا از سوی دومین مصرف کننده بزرگ طلای جهان است.

در زمینه مسائل ژئوپلیتیکی، حزب الله روز یکشنبه صدها موشک و پهپاد به فلسطین اشغالی شلیک کرد که بدترین درگیری بین دو طرف در ۱۰ ماه پس از آغاز جنگ غزه را رقم زد.

در بین سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۳۸ درصد کاهش به ۳۰.۱۴ دلار رسید و پلاتین با ۰.۴۹ درصد کاهش به ۹۶.۸۶ دلار رسید.

انتهای پیام/۲۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا