اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/06/10

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا روز جمعه ۱ درصد کاهش یافت. اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان داد که نرخ تورم در این کشور انتظارات را برآورده کرده و باعث افزایش ارزش دلار و بازدهی اوراق قرضه دولتی شد. اما احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر باعث افزایش قیمت طلا در ماه گذشته شده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۱ درصد کاهش به ۲۰۵۳ دلار و ۳۹ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با افت ۱.۲۸ درصدی به ۲۵۲۷ دلار و ۶۰ سنت رسید.
قیمت طلا در این ماه ۲ درصد افزایش یافته و در ۲۰ اوت به بالاترین رقم ۲۵۳۱ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که شاخص هزینه های مصرف شخصی در این کشور در ماه گذشته مطابق با پیش بینی های اقتصاددانان ۰.۲ افزایش یافت.
داده‌ها نشان داد که تورم دیگر دغدغه اصلی فدرال رزرو نیست و تمرکز آن بر نرخ بیکاری متمرکز شده است، که می‌تواند تعیین کند که نرخ‌های بهره در سپتامبر چقدر کاهش می‌یابد.
سرمایه گذاران اکنون منتظر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده هستند که قرار است در هفته آینده منتشر شود تا تعیین کنند که آیا کاهش نرخ ۵۰ واحد پایه یا ۲۵ واحد پایه خواهد بود.
۶۹ درصد از معامله گران معتقدند که نرخ سود در ماه آینده ۲۵ واحد کاهش می یابد و ۳۱ درصد از آنها معتقدند که نرخ سود ۵۰ واحد کاهش می یابد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۲.۸۲ درصد کاهش به ۲۹.۱۴ دلار و پلاتین با ۱.۳۰ درصد کاهش به ۹۲۹.۷۹ دلار رسید.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا