اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/06/13

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران منتظر آمارهای اقتصادی ایالات متحده برای سنجش میزان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه جاری هستند، قیمت طلا روز سه شنبه کاهش یافت.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۲۴۹۴ دلار و ۲ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۲۵۲۶ دلار و ۱۰ سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا به بالاترین سطح خود در دو هفته اخیر رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهان گرانتر کرده است. تحلیلگران انتظار دارند در صورتی که فدرال رزرو به میزان قابل توجهی نرخ بهره را کاهش دهد، قیمت طلا در سال جاری به ۲۶۴۰ دلار افزایش خواهد یافت.

تمرکز بازار بر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده برای ماه اوت است که قرار است روز جمعه منتشر شود. در حال حاضر، ۳۱ درصد از معامله گران معتقدند که نرخ بهره ۵۰ واحد کاهش می یابد و ۶۹ درصد معتقدند که فدرال رزرو در نشست ۱۷ و ۱۸ سپتامبر، نرخ بهره را ۲۵ واحد کاهش خواهد داد.

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس گفت که طلا همچنان در مواقع ریسک ژئوپلیتیکی و مالی به عنوان پناهگاهی امن در نظر گرفته می شود و نرخ بهره پایین تر از این امر حمایت می کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۱.۴۹ درصد کاهش به ۲۸.۷۴ دلار و پلاتین ۰.۹۱ درصد کاهش یافت و به ۹۲۱.۸۶ دلار رسید.

انتهای پیام/۴۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا